lørdag 1. april 2017

Påskesokker / Easter socks

Snart er det påske og jeg fikk lyst til å strikke et par påskesokker. De heter Hippity Hoppity og er fra Drops design. De er strikket i Viking Sportsragg. Disse skal jeg gi bort som gave. Mange lurer på hva jeg gjør med alle sokkene jeg strikker - jeg bruker ikke alle selv! Mange av dem blir gitt bort i gaver. Noen bruker jeg selv, jeg går alltid i ullsokker hele høst/vinterhalvåret og da blir de slitt etterhvert. Så selv om jeg stopper dem må de byttes ut med nye innimellom.  Og resten av sokkene gir jeg til Norsk Misjons Selskap's julemesse, og til Frelsesarmeens sokkeaksjon. Så det er ikke noe problem å få sokkene til å komme til nytte :)
Soon it's Easter and I wanted to knit a pair of  Easter Socks. They are called Hippity Hoppity and is from Drops design. They are knitted in Viking Sportsragg. These I will give away as a gift. Many people wonder what I do with all the socks I knit - I do not use all for myself ! Many of them are given away as gifts. Some I make for myself, I always wear wool socks entire fall / winter and then they become worn over time. So even if I mend them they must be replaced with new ones occasionally.  And the rest of the socks I donate to the Norwegian Mission Society's Christmas Fair, and the Salvation Army. So it is no problem to get the socks to come in handy :)


HIPPITY HOPPITY
Drops Design
Garn: Viking Sportsragg- 50 g gult,
 37g hvitt, 17g lys grå
Størrelse ca 36.
Pinner 3,5mm
Sokker 9/ 2017







3 kommentarer:

  1. De var bare kjempesøte!
    Det er som du sier, det er aldri problemer å bli kvitt det man strikker. Veldedige formål er det mange av, og det er bare å velge seg ut hvem man vil støtte. Det gir en god følelse å kunne bidra litt, det synes i hvert fall jeg.
    Ha en fin dag, og riktig god påske! Vi får satse på fint vårvær her i Østfold, synes du ikke?

    SvarSlett
  2. Nydelig. Jeg er i gang også med påskestrikke :-))
    Torsdagklem fra Viola

    SvarSlett
  3. Adorable påskesokker! They are such a bright and cheery spring color!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.