lørdag 3. desember 2016

JULESØM / CHRISTMAS SEWING


 I januar 2014 kjøpte jeg et julestoff på salg i en nettbutikk. Det hadde motiv fra juleevangeliet om Jesus fødsel. Jeg fikk en ide om å lage et  veggbilde med disse motivene satt sammen med forskjellige quilteblokker. Det har blitt til litt etter litt. Nå har jeg quiltet det og gjort det ferdig. Som alltid når jeg quilter er det den enkleste metoden med rette sømmer.
Det var veldig morsomt å jobbe med, for dette har jeg laget og satt sammen helt  etter min egen ide. Jeg er veldig fornøyd med det!
In January 2014 I bought a Christmas fabric on sale in an online store. It depicts The Christmas story of Jesus's birth. I got an idea to create a wall hanging with these motifs assembled with different quilt blocks. It has been created little by little. Now I have quilted  and finished it. As always when I quilt it is the easiest method with in the ditch quilting.
It was very fun to work with, because I have made and created it entirely by my own idea. I am very happy with it!

Her er noen av de første delene jeg sydde i 2014. Here are some of the first pieces I made in 2014.















Jeg har også gjort meg klar til julebakst med nytt pepperkakeforkle og grytekluter. And I am  ready for Christmas baking with new gingerbread apron and potholders.


Og to par ekstra julegrytekluter. And two more pairs of potholders

5 kommentarer:

  1. Hi Marit! What lovely Christmas projects you have made. I love them all.

    SvarSlett
  2. Du er så flink til å sy! Flott julesøm alt sammen! Og jeg er så barnslig at jeg elsker de med pepperkaker :)
    Ønsker deg en fin uke!

    SvarSlett
  3. Så fint... super du har sydd. Herlig juledekorasjon. Pepperkakeforkle er morsom.
    God uke Marit. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Veldig fine ting du har sydd! Liker så godt vel utført arbeid i gode farger. Synes gryteklutene er ekstra fine!

    Fortsatt god førjulstid fra Ingunn

    SvarSlett
  5. A gingerbread apron?! So adorable :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.