søndag 28. mars 2010

ÆRLIGHETSBUTIKK

Denne gangen satt det langt inne og jeg trodde jeg måtte gi opp. Jeg fant jo på ord, men de skulle jo også ha et bilde som passet til. Da plutselig kom jeg på en opplevelse fra min kjære barndomsøy igjen. På vår vandring kom vi over denne lille butikken i veikanten med nydelige strikkevarer til salgs.

This time it was hard to find a word and picture to match. Most Norwegian words on the letter Æ   are abstract consepts. I thought I had to give up. Then suddenly I remembered  an experience from my dear childhood's island again. On our walk we came across this little shop by the roadside with beautiful knitwear for sale.

Og dette må vel være toppen av å stole på folks ÆRLIGHET! Dette var i august 2005, da de fleste feriegjestene var dratt og det var stort sett øyas egne som ferdedes langs veiene, så om det ville vært gjort i høysesongen på sommeren vet jeg ikke.
And this must surely be top of relying on people's honesty (ærlighet)! It says: "Selfservice today! By purchase : Write a note and put in our mailbox. Pay later or to bank account......" This was in August 2005 when most of the summerholiday people had left and it was mostly people belonging to the island along the roads. So if it would have been done in the high season of summer, I do not know.

Og her kan du lese mange andre fantasifulle innlegg på Æ - ABC i ord og bilder.

11 kommentarer:

  1. Tak for din kommentar.
    Ærlighed - Flot bidrag til ABC'en og så har du to fine blogge :-)

    SvarSlett
  2. Så flott! Og så flott gjort av innehaveren av denne lille butikken!
    Virkelig et fint og smart innlegg på denne bokstaven! Tusen takk for din hilsen! God påske til deg også!
    -Margit-

    SvarSlett
  3. Ja det var ikke værst å stole så pass på folk at en kan henge opp slike flotte ting som folk kan ta med seg å betale senere. Men det burde jo egentlig være slik alle steder. Men desverre. Jeg hadde en utstilling av litt håndarbeid på en møtedag. Jeg kunne bare være der på formiddagen så noen andre skulle ta med seg varene tilbake.
    Og ta av seg evt. salg. Ingenting ble solgt, men jeg savner tre pynta fyrstikkesker. Så hvem som har gleden av dei vet ikke jeg. Og penger for dei har jeg ikke fått.
    Ingen formue, men det er rart at folk kan få seg til å gjøre slikt.
    Ønsker deg en god kveld :)

    SvarSlett
  4. Oj, da stoler man på folk! Dette hadde aldri gått an i en by. Je håper virkelig at folk gjorde opp for seg.
    Det er et godt ord du fant!!!

    Jeg inviterer til "AFTER SKI" inne hos meg i påsken. Ta turen innom bloggen min og se hva det går ut på:)

    SvarSlett
  5. Så deilig at noen fremdeles har tillit til at folk er ærlige:-)) Veldig bra løsning på æ...
    Riktig god påske fra Randi

    SvarSlett
  6. Heisann! Disse "butikkene" er det ikke mange igjen av, men heldigvis er det fremdeles noen som stoler på folk og deres ærlighet!
    Ha ei fin påskeuke!

    SvarSlett
  7. Hallo dear marit, such a nice story of confidence..absolutely impossible in a country like Italy..;-O
    many hugs!
    chiara

    SvarSlett
  8. Flott innlegg, kjekt at det framleis finns stader der ein kan vere så tillitsfull, og kjekt at det framleis finns så tillitsfulle folk! God påske!

    SvarSlett
  9. Så koselig innlegg på Æ. Tenk at innehaveren stoler slik på folk, tror ikke det hadde gått her vi bor.
    Ønsker deg en riktig fin påske.
    Klem T

    SvarSlett
  10. I love initiatives and creativity like this.
    It's so charming and wonderful to see.
    Your Photography is just great.

    Ha en fortreffelig påske

    SvarSlett
  11. Å, det der var jo kjempe herlig da. Så flott når slikt fungerer. Det skulle man ikke trodd nå i disse dager akkurat.
    Herlig innlegg:-)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.