lørdag 29. april 2017

Ukens sokker! This week's socks!

Denne gangen er det sokker strikket av restegarn. Fikk brukt opp garnet som var igjen etter påskesokkene med harepus. Men som det ofte går når en skal bruke opp rester....jeg måtte kjøpe et nytt nøste grått for å få de ferdig 😏 Hadde jeg strikket vanlige raggsokker hadde det sikkert blitt nok, men det gikk med  mye garn i de mønstrede leggene. Likte ikke helt å strikke dette mønsteret, men de ser jo bra ut ferdige. De heter Chicken legs og er fra Drops design.
This time it's socks knitted from scraps. Got used the yarn remaining after the Easter socks with bunnies. But as it often goes when you are going to use remnants .... I had to buy a new skein gray to get them done 😏 If I had I knitted regular simple socks it would probably have been enough, but there was a lot of yarn in the patterned legs. I did not quite like to knit this pattern, but they look okay done. They are called Chicken legs and are from Drop's design. 

CHICKEN LEGS
Drops design
Garn Viking Sportsragg
rester 133g totalt
Pinner 3,5
Sokker nr 13/2017

Det har vært kaldt lenge nå og mens vi venta på vårvarmen  våknet vi til dette synet for noen dager siden. Liker ikke snødekte vårblomster og liljespirer 😕 Heldigvis forsvant snøen i løpet av dagen.
It has been a cold spring so far and while we wait for warmer weather, we woke up to this sight some days ago. I don't like spring flowers covered with snow 😕 Luckily the snow disappeared during the day.


Da er det mye bedre med skogbunn dekket av hvitveis! Then it's much better with ground covered by white anemones!


En nedlagt gruve i skogen nær Isesjø. An abandoned mine in the woods near Isesjø. 








4 kommentarer:

  1. The socks are gorgeous and so is the photo of the mine.

    SvarSlett
  2. Søte sokker! Jeg liker heller ikke Drops-mønster, synes de er kronglete laget når man egentlig kan gjøre det mye enklere. Men mønsteret var veldig pent!
    Snø i april er vel ikke til å unngå, selv om det er mye koseligere med vårblomster og løker som stikker fram. Men det var greit å ha vært litt sen med å bytte til sommerdekk denne uka :)
    Fin søndag til deg!

    SvarSlett
  3. Jeg har strikkt sokker lange ikke. Men jeg bruker snart... Kanskje jeg må starte?
    I alle fall du har mange nydelige sokker. Flotte du har strikkt igjen. Fint hvitt og gult.
    Ja, så kald, kan tenker meg, snø som var. Kald vinden blåser også.
    Vi har hatt tidlig varm og tulipaner blomstre og nå er kald og tulipaner blomstre veldig lang... så kaldt vær har en sølv foring :-))

    Håper det blir varm snart og det vakre mai været kommer. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Love the socks (as usual). With a name like Chicken Legs, I just have to make them! :)

    Beautiful pictures of the outdoors and the mine. Do you get to walk there often? We saw a few flakes in the air this week, but nothing accumulated on the ground. This week it's supposed to get up to 15ºC+ each day. I love this weather!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.