lørdag 7. mai 2016




En ny klokkestrengveske er ferdig. Jeg fant ut at jeg har glemt å ta bilder av utgangspunktet for veskene. Jeg skal bli flinkere til det.  Så her er klokkestrengen slik den var. Jeg hadde noe blått stoff liggende som passet veldig bra med blåfargen i broderiet.
A new bell pull bag is finished.  I have forgot to take pictures of the starting point for the bags. I will try to get better at it. So here is the bell pull as it was originally. I had some blue fabric  that matched very well with the blue of the embroidery.








Og på tirsdag fikk jeg komme på forhåndsplukking på NMS loppemaked på Stenbekk, og kom hjem med denne haugen!! Gleder meg til å se hva jeg kan få ut av det til vesker. Norsk Misjonsselskap får  mye mer igjen for det når det blir solgt som vesker, enn å selge stoffene slik de er. Noen av stoffene var det ganske mange meter av.  Og det er begrenset hvor stort lager jeg har plass til så jeg kommer nok til å klippe av det jeg tror jeg trenger og gi resten tilbake til neste loppemarked.  Det kan kanskje kalles Gjenbruk-sirkulasjon? Veskene gir jeg til Misjonsmessa som skal være på Stenbekk  29. oktober.
On Tuesday I  could  pick materials in advance of the NMS flea market on Stenbekk, and came home with this pile !! Can not wait to see what I can get out of it to bags. Norwegian Missionary Society get a lot more money for it when it is being sold as bags, than selling the items and fabrics as they are. There was so many meters of some of the fabrics and it is limited how much I have room to store so I will probably take what I think I can use and give the rest back to the next flea market. It might be called Reuse-circulation? The bags I give to the Mission Market that should be on Stenbekk 29 October.


Jeg har kommet ajour med heklerutene på Drops hekleteppealong  the Meadow. Her er de sett ovenfra Solsikke, Margeritt og Kornblomst. I have come up to date with the squares at Drops crochet blanket along the Meadow. Here are from the  top Sunflower, Daisy and Cornflower.

På onsdag ble det endelig litt mer vårlige temperaturer og vakkert solskinn. Og vi dro på tur til Mærrapanna. Herlig for meg som er vokst opp i sjøkanten  å kjenne sjølufta! On Wednesday it was finally a little more springlike temperatures and beautiful sunshine. And we went on a trip to Mærrapanna. Delightful for me who grew up in the seaside with the fresh sea air!



En vakker liten tue med strandnellik hadde funnet en sprekk i fjellet hvor den kunne slå rot.
A beautiful little thrift flower had found a crack in the rock where it could grow. 

Jeg fikk til og med plukket blåveis, som var min barndoms vårblomst.
I even got picked wild blue anemones, which was my childhood spring flower.

7 kommentarer:

  1. For noen fine "skatter" du har sikra deg. Nå blir det flere fine vesker. Gleder meg til å se dem på bloggen. Jeg synes veskene dine er kjempefine, og så liker jeg gjenbruken. Lykke til ved symaskinen!

    I dag har sommervarmen kommet hit også. Det ble sykkeltur med innlagt kaffepause på bygdetunet.

    Ønsker deg ei fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  2. Skulle ønske jeg bodde i nærheten av den messa. Da skulle jeg kjøpt meg ei stilig veske. Fint arbeid du gjør.
    Klem

    SvarSlett
  3. Å, dette gir meg minner til 1970-tallet! Da sydde jeg akkurat en slik klokkestreng i akkurat de samme fargene. Det var nok ikke rare kreativiteten den gangen; alle sydde i de fargene som var oppgitt i mønsteret ;)
    Jeg elsker gjenbruk! Veskene blir så stilige, og det er jo så moro at man kan bruke gamle håndarbeid på en ny, morsom måte. Du er jammen snill, som gir alt til misjonsmessa! Det frister å ta seg en tur å se på neste messe. Har en følelse av at det er mye spennende å finne der!
    Teppet vokser. Spennende å se åssen det blir til slutt!
    Og flotte bilder fra Mærrapanna. DU er så flink til å "dokumentere" turene deres. Imponerende.
    Jeg vil ønske deg og dine god pinse og en flott 17. mai! Det blir vel en del ekstra i Sarp i år, i forbindelse med jubileet, antar jeg.
    Klem fra meg

    SvarSlett
  4. Wow, fantastisk flotte vesker du lager! Hekleteppet blir flott, her hadde vi en smak av sommer før den kalde vinden kom! Ha en herlig langhelg!

    SvarSlett
  5. Så flott væske! En god ide!
    Klem

    SvarSlett
  6. Så flott at du kan gjøre deg nytte av slike klokkestrenger. Har en del selv som har havnet i skuffen! Lykke til!

    SvarSlett
  7. A fantastic bag that you made.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.