fredag 8. april 2016

VESKER / BAGS


To nye vesker ferdige! Den første er en veske jeg har sydd til meg selv. Denne gangen er det ikke gjenbruk eller redesign, det er et stoff fra Stoff & Stil som jeg falt helt for. Dette blir sommerveska mi. Det finnes veldig mange fine gratis veskemønstre som en kan finne gjennom Pinterest.  Denne heter Good To Go Messenger Bag og mønsteret er gratis  her hos Two Pretty Poppet's . Den finnes i to størrelser og jeg sydde den minste. Likte mønsteret veldig godt og kommer nok til å bruke det mer. Jeg sydde denne veska egentlig for å teste ut mønsteret.  Jeg har et broderi med en rose på sort bunn, og  har planer om å bruke det på lokket til en slik veske. Men da ville jeg først se hvordan størrelsen og alt ble. Og det ser ut til å passe  slik jeg har tenkt det, men kommer nok til å forlenge lokket litt for å passe best med broderiet. Jeg holder på å prøve meg litt fram med den veska, det blir også en veske til meg selv.
Two new bags ready! The first is a bag I made for myself. This time it's not reuse or redesign, it is a fabric from Stoff & Stil that I completely fell for. This will be my summer purse. There are very many fine free bag patterns to find through Pinterest. This is called Good To Go Messenger Bag and pattern is free here at Two Pretty Poppet's. It is available in two sizes and I made the smallest.I liked the pattern very much and will probably use it more. I made this bag  to test the  pattern. I have an embroidery with a rose on a black background, and plans to use it on the flap of such a case. But then I would first see how the size and everything was. And it seems to fit  well, I will just make the flap slightly longer to fit with the embroidery. I am still on the designing stage with this new bag, it will also be a bag for myself.






Den andre er den siste i denne omgang av redesignveskene  til NMS Misjonsmesse til høsten. Akkurat nå har jeg ikke flere broderier å bruke. Men det er   loppemarked på Stenbekk Misjonssenter 7. mai, så kanskje det blir noen skatter å finne der.
The second is the last in this round of redesign bags for charity to NMS Mission Market at fall. Right now I have no more embroideries to use. But there is flea market on Stenbekk Misjonssenter May 7, so maybe there are some treasures to be found there.

6 kommentarer:

  1. Ei flott veske Den kommer til å bli stilig med ei rose på
    Gleder meg til å se den. Nett med slike broderier er flotte.
    Må nok prøve å ordne meg litt tid på syrommet snart
    å se om jeg ikke kan få brukt noen av de broderiene jeg har liggene.
    Den jakken du har strikket var nydelig. Kjenner at jeg klarer å strikke
    mer nå etter jeg begynte å trene vannaerobic. så kanskje ejg skal
    prøve meg på kofta mi igjen snart. Føreløpig går det i sokker
    Takk for koselige kommentarer hos meg.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  2. The bags that you've made are beautiful, Marit! You are very clever :-)

    SvarSlett
  3. Flotte vesker! Jeg har en klar på syrommet, men fikk ikke tid idag, kanskje imorgen at det blir en times tid til symaskinen....

    SvarSlett
  4. Så flink du er, veskene var flotte!

    SvarSlett
  5. Er det super... sykkel veske jeg elsker!
    Deilige vesker du sydd... min symaskin på bordet... allerede :-))) Men i morgen jeg har ikke tid. Kanskje du syr fortsatt??? Gleder meg å se. Ha riktig god uke Marit.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  6. that messenger bag is wonderful, I love the print of the fabric (anything with bicycles has my attention straight away!)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.