søndag 17. april 2016


DROPS Mystery Blanket CAL (Crochet-Along) "The Meadow"Denne gangen vil jeg begynne innlegget mitt med hekling. Jeg har sett at det skulle være en mysterie hekle along på Drops, men tenkte ikke noe mer på det. Men så fikk jeg se bilder av noen av heklerutene, og syntes de var så fine. Når det da også var brukt et rimelig garn ble fristelsen for stor. Så nå er jeg igang. Jeg er litt på etterskudd siden det allerede er lagt ut mønstre til tre av rutene. Men en kan jo bare ta det etterhvert. Det er  lenge siden jeg har heklet, men synes det var veldig gøy å komme igang igjen.  Dette første mønsteret heter Anemone. Det skal hekles fem ruter av det. Garnet er bomull Drops You # 7.
DROPS' Mystery Blanket CAL (Crochet-Along) "The Meadow" This time I will begin my post with crocheting. I have seen that there would be a mystery crochet along  at  Drops Design  but didn't think more of it. But then I got to see pictures of some of the squares, and found they were so nice. When it also was used an inexpensive yarn, the temptation was too big. So now I'm on. I'm a little behind since it is already published  three clues. But I can take the time I need. It is long since I've crocheted, but thought it was really fun to get started again. This first pattern is called Anemone. It shall be crocheted five  of it. The yarn is cotton Drops You # 7.


Men jeg kan jo ikke ha et innlegg uten en veske :) Jeg har brukt samme mønster som på den forrige veska,  
Good to go messenger bag med gratis mønster hos Two Pretty Poppet's.
Jeg forlenget klaffen litt for å få den til å passe med den broderte rosen. Rosen er fra et  bilde jeg broderte i min tidlige ungdom. Dette blir også en veske til meg selv.

But I can not have a post without a bag :) I've used the same pattern as the previous bag, Good To go Messenger Bag with free pattern here at Two Pretty Poppet's.  I extended flap a bit to get it to fit with the embroidered rose. The rose is from a wallhanging I embroidered in my early youth. This is also a bag for myself. 

Sokker er jo også nesten et fast innslag på bloggen min :) Forrige uke var jeg en liten handletur på Nordby i Sverige. Jeg var innom Panduro hobby og der lå dette sokkegarnet og fristet med sine glade farger. Jeg var litt skeptisk siden det var mest akryl. Men ettersom det ser ut til at min terskel for å stå imot fristelser er svært lav for tiden ble det med hjem. Det heter Soft Raggi fra Järbo garn. Det er 65%Micro akryl, 30 % bambus og 5 % polyester. Det er godt å strikke med, så gjenstår det å se hvordan det er i bruk. Jeg tenkte de kunne være fine som sommersokker.  Jeg har brukt mønster fra Bitta Mikkelborgs bok Strømper. Det heter V for virus. Det er  enkelt  å strikke, lett å huske.
 Socks are also almost regular on my blog :) Last week I was at a little shopping trip at Nordby in Sweden. I was also at  Panduro hobby and there was this sock yarn, tempting with its happy colors.  I was a bit skeptical since it was most acrylic. But since it appears that I am not good  to resist temptation  it was with me home. It is called Soft Raggi from Järbo yarns. It is 65% Micro acrylic, 30% bamboo and 5% polyester. It's good to knit with, so it remains to see how it is to use. I thought they could be fine as summer socks. I've used the pattern from Bitta Mikkel Borg's book Strømper. It's called V for viruses. It's easy to knit, easy to remember.






7 kommentarer:

  1. Lekker veske, og de mormorrutene var fine, ønsker deg en fin uke, klem fra beth

    SvarSlett
  2. Superfin veske nok en gang! Spennende med det sokkegarnet. Følger med.... Lykke til med heklinga!

    Ønsker deg ei ny, fin uke!

    Klem

    SvarSlett
  3. Veldig vakker veske du har arbeider igjen. Fint med roserbroderien.
    Drops... det blir en teppe ??? Ønsker glede deg... Wünsche Freude dir.
    Sokker er altid veldig god... jeg liker bare selvstrikkt sokker.
    God kveld. Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. I thought about joining that CAL, but since I already have two blankets in progress ... well, I'm going to pass. I can't wait to see your final product!
    That is beautiful sock yarn - I hope it's nice and soft too!

    SvarSlett
  5. Du er herlig produktiv!
    Så flotte ting du lagar :-)
    Fin ny veke :-D

    SvarSlett
  6. Så søte hekleruter! Det kan bli et nydelig teppe etterhvert!
    Fin veske igjen. Du er veldig flink med symaskinen!
    Morsomt garn, men jeg er skeptisk til innholdet.... husk hvor brannfarlig akryl er. Men det var veldig fine farger, så jeg skjønner godt fristelsen! Og sokkene blir kjempefine!
    Ønsker deg ei fin kommende helg!

    SvarSlett
  7. Flotte retro ting du har funnet fram og de hekleblokkene er bare helt fantastiske ! Ha en herlig hekle helg!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.