fredag 15. januar 2016

Nytt år med nye sokker / New Year with new socks.

Bloggen min er i første rekke en blogg hvor jeg legger inn bilder av mine håndarbeider. Så når produksjonen går litt tregt blir det lengre mellom blogginnleggene. Endelig er jeg ferdig med et sokkepar jeg begynte på før jul. Det er helt enkle raggsokker strikket til min kjære i Drops Fabel på pinner 2,5.
My blog is primarily a blog where I post pictures of my own work. So when the production is a bit slow, there are not so often blog posts. Finally I finished a pair of socks I started before Christmas. It is quite simple socks knitted to my dear in Drops Fabel on needles 2.5.


Og så var det meg og mysteriestrikk, jeg har veldig lett for å bli fristet til å bli med på det :) Nå er det gruppa "Vottelauget og eventyrvottene"  på Facebook  som har Et eventyrlig mysterium. Jeg kom litt sent igang, men er snart ferdig med del 2 på begge vottene. Mønster del 3 kom idag. Her er den første votten ferdig med del 2. Jeg bruker rester av Drops Alpakka og strikker på pinner 2,5. Mønsteret er designet av Wenche Roald.
And then there was me and mystery knit-alongs. I very often am tempted to join  :) Now a group on Facebook, "Vottelauget  og Evnetyrvottene", has "An enchanting mystery". I started a little late, but has soon finished part 2 on both mittens. Pattern Part 3 arrived today. Here is the first mitten finished part 2. I use  Drops Alpaca from the stash, and knit on needles 2,5. The mittens are designed by Wenche Roald.


Det er kaldt ute nå med temperaturer på mellom -10 og - 16. Vi har fått akkurat passe med snø og når sola skinner er det vakkert. På onsdag var det ikke blitt så kaldt enda, bare -5, så da tok vi en tur og kosa oss i sola med varm kakao på termosen. It's cold in Norway now. Where I live is the temperature between -10 C and - 16 C. We've got just enough of snow and when the sun shines it is beautiful. On Wednesday it had not been so cold yet, only -5C, and  we took a walk and enjoyed ourselfs in the sun with hot cocoa in a thermos. 











4 kommentarer:

  1. Ja det er flott når sola skinner på snøkledde marker og trær.
    Måtte ta noen bilder i dag jeg også da jeg var ute.
    Spennende å se hva du skal strikke nå.
    Lykke til med mysteriestrikken.
    Ha ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  2. Love the socks. You have some great scenery to walk through!

    SvarSlett
  3. Hei kjære Marit, godt nytt år for deg og dine. Votter blir fint, alltid spennende med mysteriestrikken. Vakre farger du tar. Ønsker masse moro.
    Søndagsklem fra Viola
    PS. endelig vi har snø :-)))

    SvarSlett
  4. The scenery there in Norway is so very pretty! I always enjoy seeing what you are knitting. You are so talented. :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.