søndag 19. juli 2015

MATHILDES SOMMERVESKE OG KLUTER / MATHILDE'S SUMMER BAG AND DISH CLOTHS

Selv om det har blitt bare feriebilder på bloggen min i det siste,  har jeg både strikket og sydd også!
Jeg fikk  bestilling på en Mathildes sommerveske. Det er et mønster jeg har sydd mange vesker etter, denne er nummer 15. Men ingen er helt like. Although it has been only vacation pictures on my blog lately, I have both knitted and sewn too!
I got an order for a Mathilde's summer bag. I have made many bags of this pattern, this is number 15. None of them are  exactly alike.

KLUTEALONG - DISH CLOTHS KNITALONG


Bittami har hatt en klutalong gående på Facebook i sommer. Hver fredag i fem uker la hun ut et nytt klutemønster. Det har vært  greit sommerstrikketøy. Jeg har brukt litt forskjellig bomullsgarn fra lageret mitt. Bittami had a dish cloth knitalong going on Facebook this summer. Every Friday for five weeks she posted a new cloth pattern. It has been nice summer knitting. I have used different cotton yarn from my stash.

VÅRSØG





HEART OF GOLD


TWIN PEAKS

















AMORS PILER


LET'S TWIST


10 kommentarer:

  1. Lovely dish cloths! I so enjoy having smaller projects like that to make between the bigger ones so I get a sense of completion once in awhile. :) I also like those pattern stitches. The wash cloths are such a good way to try out new patterns and ideas that can be used later in larger projects.

    SvarSlett
  2. Det ble en tøff veske,og alle de fine klutene da. Kjekt med sommerarbeid.
    klem

    SvarSlett
  3. I shared your post with my mom as she knits and makes dishclothes...she liked the variety of patterns!

    SvarSlett
  4. What a wonderful bag you've made...love the fabrics! Your dishcloths are very special too...love the patterns that you've used :-)

    SvarSlett
  5. Her var det kvalitet og skjønnhet! Veska er kjempefin! Jeg har ei veske som niesa mi har sydd, og den er stadig i bruk og blir lagt merke til.
    Og klutene dine er nesten for fine til å brukes.

    I dag er det smak av sommer her. Gledelig!

    God mandag til deg fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Så fin veske! Det må være et kjekt mønster å sy etter når du har laget så mange:) Her strikkes det også på kluter for tiden, tenkte at det vil være kjekke gaver. Dine kluter var fine og forseggjorte:)

    SvarSlett
  7. For ei flott veske! Det samme kan sies om klutene. Jeg strikker ofte kluter, men enklere utgaver.
    Ha en fin onsdag!

    SvarSlett
  8. Fantastiske veske.
    Jeg hadde kjøpt meg en ny symaskin. Og nå jeg begynne med sy igjen :-)))
    Vi hadde sydd veske også. Vi hadde mye moro med det.
    Flotte kluter har du strikkt, velddig hyggelige mønster. Riktig god med bomullgarnet i sommeren... vi har herlig solværet og varm ull ligger og må vente :-)
    Hilsen og klem fra Viola.

    SvarSlett
  9. I never seem to make the same item exactly alike either. Great job on the bag - and I really love the fun colors of your dishcloths

    SvarSlett
  10. Qué lindos tus trabajos. El bolso me encantó, la tela es preciosa.
    ¡Felices vacaciones! aquí lloviendo torrencial.
    Un beso
    Maru

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.