fredag 10. april 2015

Bringebærvotter /Raspberrymittens




I fjor strikket jeg 4 par av Bringebærvottene til Norsk Misjonsselskaps- julemesse. Og de var populære så jeg ble spurt om jeg kunne strikke noen iår også. Nå er første par ferdig. De er strikket i Peer Gynt på pinner 3,5.
Last year I knitted 4 pair of "Raspberrymittens" for the Norwegian Missionary Society's Christmas market. They were popular and I was asked to knit some this year too. Now is the first pair  ready. I have used Peer Gynt wool yarn on needles 3.5mm.


Til påske fikk jeg ferdig en ny fin og gul påskeklut. Mønsteret er nok en gang fra Bitta Mikkelborgs bok Kluter - strikking hele året. Det heter Rustne ruter.  Jeg brukte Mandarin Naturell og pinner 3.
For Easter I  finished a new nice and yellow Easter dish cloth. The pattern is once again from Bitta Mikkelborg's book "Kluter- strikking hele året".  It's called "Rusty squares". I used Mandarin Naturell and needles  3mm.

Jeg koser meg med å se på det stille og rolige livet til Severin på TV. Men nå har også katten vår Iris blitt interessert! I enjoy looking at the calm and quiet life of Severin on Norwegian TV. But now also our cat Iris has been interested!
Vel, det var nå denne kjappe minken som  fanget interessen hennes, og ikke Severin :) Well, it was  this quick little mink that first caught her interest, and not Severin. :)

6 kommentarer:

  1. Nice katten for studiet av kunst klatring :-)))
    Super fine votter har du strikkt igjen
    og klutt med vakker mønster... og farge april - gul. Ha god helg. Vi har solen og jeg ønsker deg solen også.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. Enda flere nydelige votter.
    Kan forstå at de er populære.
    Ja det er koselig å se på Severin.
    Hehe, var nok ekstra spennende å se
    på den minken ja.
    Ønsker deg ei velsignet god helg :)

    SvarSlett
  3. I always love your knitting. Those mittens are so pretty! Love the colors. Your cat is a sweetie, too - very pretty.

    SvarSlett
  4. Flotte bringebærvotter. Sikkert nokså rask strikk med pinne 3,5. Da er det moro:)

    SvarSlett
  5. Ikke å undres over at de vottene ble populære! De er bare så nydelige. Flott klut også! Artig bilde av pusen.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Your raspberry mittens and sunny yellow dishcloth are beautiful! You do such lovely work!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.