søndag 7. desember 2014


Hurra! Da var jeg ferdig med å strikke julegaver.  Disse pulsvarmerne heter Fishtail (fiskehale) wristwarmers og er designet av Alexandra Brinck. Mønsteret kan lastes ned gratis her på Ravelry.
Jeg har strikket dem i Arwetta Classic på pinner 2,5. Men hvem som skal få disse julegaven sier jeg ikke noe om :) Men tror ikke de er innom bloggen min. Da er jeg klar til å strikke videre på adventsmysterieskjerfet mitt. Jeg har egentlig meldt meg på en adventsokkestrikking også, får prøve å strikke litt på dem også :)
Hooray! Then I was finished knitting Christmas gifts. These wrist warmers are called Fishtail wristwarmer and is designed by Alexandra Brinck. The pattern can be downloaded for free here on Ravelry. I have knitted them in Arwetta Classic on needles 2.5mm. But who should get these Christmas gifts I have knitted, I say nothing about :) But I do not think they are visiting my blog. Now I am ready to knit on my advent mystery scarf. I have actually signed up for an Advent sock knitalong too, I will try to get started on them too :) 






Været kan være veldig skiftende på denne tida. På fredag kom det litt snø og da vi var ute og gikk tur og tok bilder så alt helt svart/hvitt ut. The weather can be very changeable at this time. On Friday came a little snow and when we were out walking  and took pictures,  all looked completely black / white.






Neste dag kom sola og nesten all snøen var borte. Den lave vintersola ga en nydelig gyllen fargeprakt. Utrolig at det er samme sted og to dager etter hverandre.
The next day it was sun and almost all the snow was gone. The low winter sun gave a lovely golden color to the nature. Amazing that it's the same place and two following days.

8 kommentarer:

  1. For noen nydelige pulsvanter.
    Tenker mottakeren blir glad for de.
    Herlige naturbilder.
    Må si jeg liker best de siste, uten snø.
    Er ikke glad i den snøen.
    Ha ei herlig førjulsuke :)

    SvarSlett
  2. Love the Christmas gift - that will be one lucky recipient!
    It's funny because we have more snow here than you do :)

    SvarSlett
  3. Pulsvanter var veldig fint.
    Du heldige... gratulere ferdig med julegavene... det er fint. Vi var helgen til julemarket og jeg kjøpte garn... ny... og nå jeg har videre
    å strikke... julegaver :-))))
    Men jeg har veldig glede :-)
    I dag vi har endelig solen også... igjen... så herlig. Kos deg Marit.
    Ha en riktig fin adventsuke.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Heldig er den som får disse fine pulsvarmerne!

    SvarSlett
  5. Gratulerer! Lekre pulsvarmere! Jeg har et enkelt sokkepar igjen, er i gang med fellinga på det nest siste nå.Da har du lang tid til kose-strikking før jul,
    Vi har snø, og i morges var det 10 minusgrader.

    God mandagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  6. Love the wrist warmers, Marit! My goodness, your weather is changeable at the moment.

    SvarSlett
  7. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.