søndag 30. november 2014

 
En julegave til ferdig! Enda en gang er det et mønster fra Bittamis design. Styrbord og babord sokkene var mysteriesokker på  Bittamis design på Facebook for et år siden. Jeg har strikket dem på pinner 2,25 i Arwetta Classic, unntatt det grønne som er Opal. One more Christmas gift  finished! Once more it is a pattern from Bittamis design. Port and starboard socks were mystery socks on Bittamis design on Facebook a year ago. I have knitted them on needles 2.25mm in Arwetta Classic, except the green which is Opal.



Og før jeg begynte på det neste julegaveprosjektet strikket jeg en mønsterbord til på adventskjerfet. Dette var del 7, det er kommet 11 deler nå så jeg har litt å ta igjen. Men først har jeg en siste julegave til å strikke før jeg kan gå videre med skjerfet.  And before I started on the next Christmas gift project I knitted one more pattern part to the advent scarf. This was part 7, there have been 11 parts now so I have a bit to catch up. But first I have the last Christmas gift to knit before I can go on with the scarf.




November har vært en veldig mørk og grå måned, men heldigvis fikk vi litt sol helt på slutten. Det trengte vi nå! November has been a very  dark and gray month, but we were lucky to get a little sun at last. We really needed it!









Vi var en liten tur i Fredrikstad og den lave høstsola  lyste så fint på Gamlebyen. We were a trip to Fredrikstad and the Old Town was beautiful in the low fall sun. 
Og bilen vår, den grønne Ford Fiestaen til venstre, fikk hyggelig selskap på parkeringsplassen! And our car, the green Ford Fiesta to the left, got nice company in the parking lot! 

5 kommentarer:

  1. En deilig julegave. Sokkene er herlig,
    fine farger.
    Ha glede med skjerfstrikke - det blir fantastisk :-))) Fine uke skal du ha.
    Hilsene sender Viola

    SvarSlett
  2. Fargerike og fine! Det er godt med alle gaver som er ferdige og kan pakkes inn. Sola har vi sett lite til også, men vi har litt snø og noen minusgrader.

    God førjulstid!

    Klem

    SvarSlett
  3. Stilige sokker. Husker at du har strikket slike før. Driver å strikker sokker til guttene mine, for første gang. hehe
    Har ikke kunnet strikke så mye før,
    men nå har jeg begynbt å trene vann aerobic, og det hjelper på armene mine også.
    Det skjerfet ditt blir bare så fint. Har sagt det før, at jeg liker så godt fargene du bruker
    Koselig med selskap på parkeringen, hehe
    Ha ei velsignet god adventsuke :)

    SvarSlett
  4. Love the socks and advent scarf. I've found quite a few 2014 Advent activities this year - scarves, mini blankets, even toys; I need to decide tonight if I can manage any of them this year.
    That's funny that your car saw its twin :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.