søndag 8. juni 2014

GOD PINSE! GOOD  WHITSUN! 
Jeg ønsker alle god pinse med  Povl  Dissing  som synger I all sin glans nu stråler solen. Med  Iver Kleive på orgel  og Knut Reiersrud gitar. Det er en gammel  pinsesalme skrevet av N.S. Grundvig. I wish all good Whitsun with Povl Dissing singing an old Whitsun hymn written by N.S. Grundvig. With Iver Kleive on organ and Knut Reiersrud guitar. 

Da jeg var ferdig med Latvisk Lidenskap-sokkene tok jeg meg en liten strikkepause (høres kanskje utrolig ut)! Og da tok jeg meg tid til litt korstingsbrodering. Et motiv til er ferdig på kjøkkenbildet jeg fikk til jul. Da er det et motiv igjen å brodere.When I was finished with Latvian Passion socks I took a small knitting break (may sound unbelievable)! And then I took  time for some  cross stitch embroidery. One more stitching on the  kitchen wall hanging  I got for Christmas, is finished. Then it is one part left to embroider.                          

 

Det var morsomt å konsentrere meg om brodering, men etter noen dager måtte jeg få er strikketøy på pinnene igjen. Denne gangen ble det ei Bittalue. Det er en gruppe på FB som heter  Kjærlighet og varme på veien. De samler inn strikkede, hekla og sydde luer som blir gitt  som en oppmuntring og støtte på veien for kreftrammede. Mønsteret på Bittalua finnes på den gruppa . Den var morsom og enkel å strikke. Garnet er Järbo Elise, det er 55% bomull og 45% akryl, strikket på pinner 2,5 på bølgemønsteret og 3 på resten.
It was fun to concentrate on embroidery, but after a few days I had to get the knitting on the needles again. This time it was a Bittalue. There is a group on FB called " Love and warmth on the way" (translated by me). They collect knitted, crocheted and sewed hats given as an encouragement and support along the way for cancer patients. The pattern of Bittalua I found on the group. It was fun and easy to knit. Garnet is Järbo Elise, it is 55% cotton and 45% acrylic, knitted on needles 2.5  and 3 .






Jeg tenker å begynne på en Bittalue til for å ha som reisestrikketøy. Jeg skal snart reise på en liten tur til Edinburgh. Endelig skal jeg  få se Edinburgh Castle, som jeg beundret på barndommens puslespill som jeg la sammen med min kjære pappa. :) I am thinking to start one more Bittalue to have as travel knitting. I will soon go on a little trip to Edinburgh. Finally, I shall see Edinburgh Castle, which I admired in the childhood puzzle that I put together with my dear dad. :)






Men når jeg skal ut og reise må jeg ha et trekk til PCen. Jeg hadde et stoff med kart som jeg syntes passet bra. PC mappa er sydd helt enkelt. Jeg tok mål av PCen og plusset på litt ekstra. Jeg quilta ytterstoffet sammen med fleecestoff . Så sydde jeg et for og vrangsydde foret og det quilta ytterstoffet sammen. Så det er ingen synlige sømrom. I åpningen sydde jeg på en bit borrelås. Enkelt og praktisk! But when I will go traveling, I need a cover for my computer. I had a fabric with maps that I thought would be nice. It is made ​​quite easy. I measured the computer and added a little extra. I  quilted the main fabric together with some fleece fabric. Then I made a lining and sewed them together at the top. So there is no visible seam. In the opening I made a bit Velcro. Easy and convenient!



Jeg begynte dette innlegget med korstingsbroderier. Nå vil jeg også avslutte med det, men denne gangen er det ikke mine broderier. Misjonsforeningen Østenringen hadde avslutningstur før ferien til hytta til en av damene. Vi  skal ha basar i september og da blir det også forhåndssalg av lodd i noen butikker. Og her er alle de flotte broderte korstingsløperne som damen i stolen, Rigmor Haukjem har brodert som gevinster. Det er mange korssting! I started this post with cross stitch. Now I will also end with it, but this time it's not my embroideries. The women's missionary group, Østenringen, had the end of season meeting at the cabin to one of the ladies. We shall have bazaar in September and then it will  also be pre-sale of lottery tickets in some stores. And here are all the great embroidered cross stitch table runners which the lady in the chair, Rigmor Haukjem has embroidered as lottery prizes. That is many stitches!


4 kommentarer:

  1. Bittalua jeg liker veldig, så søt.
    Kanten har du heklet? Jeg mener, det er en fin lue for min barnebarn også :-) sikker småpiken liker.
    Fine broderi du viser også.
    Herlig med reise i sikte - super glad.
    Tusen takk for fin sang og ha fortsatt riktig god pinse - du og dine. Vi har herlig været og er ute veldig mye.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett
  2. Bittalua jeg liker veldig, så søt.
    Kanten har du heklet? Jeg mener, det er en fin lue for min barnebarn også :-) sikker småpiken liker.
    Fine broderi du viser også.
    Herlig med reise i sikte - super glad.
    Tusen takk for fin sang og ha fortsatt riktig god pinse - du og dine. Vi har herlig været og er ute veldig mye.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett
  3. I'm jealous - I would love to see Edinburgh Castle :)
    I love the hat - and especially your new travel computer case!

    SvarSlett
  4. ¡Qué preciosos bordados!
    Todo muy lindo. Esa tela para el PC está muy linda, me encanta ese estilo.
    Sigo tu blog con mucha alegría, siempre encuentro cosas preciosas.
    Cariños
    Maru

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.