fredag 10. januar 2014

Nytt kreativt år / Creative new year

Det nye året har begynt med kreativitet og inspirasjon! Jeg har  kommet igang med å sy igjen! Fra en stoffbutikk på nett kjøpte jeg stoffpakke og Quiltemagasinet med mønster til en juleløper i 2010. Endelig har jeg begynt å sy den :)  Jeg er ferdig med å sy sammen toppen. The new year has begun with creativity and inspiration! I have started sewing again! From a fabric shop online I bought a fabric bundle and Quiltemagasinet with pattern for a Christmas tablerunner in 2010. Finally I started to sew it :) I have finished sewing  the top.


Men så måtte jeg vente litt med neste skritt   mens jeg vasket stoffet jeg skal ha til bakstykke. ( Kan jo ikke huske på alt, når en er ivrig etter å begynne) Da måtte jeg finne på et annet lite prosjekt imens. Jeg har en flott samling med australske quilteblader, Creating Country Threads. Der fant jeg et lite prosjekt som jeg har planer om å bruke til noe spesielt litt senere, derfor blir det bare en liten smakebit nå. But then I had to wait  with the next step while I washed the fabric I should use for backing. (Can not remember everything, when one is eager to start) Then I had to find another little project in the meantime. I have a great collection of Australian quilt magazines,  Creating Country Threads. There I found a little project that I plan to use for something special later, therefore it is just a taster now.


Men jeg har  ikke sluttet å strikke fordi om jeg syr!! I 2013 var jeg jo med på Projo's vottealong og strikket et par votter eller pulsvarmere i måneden. Det var 78 deltagere som fullførte med alle månedene, totalt ble det strikket  2226 par votter  i løpet av året! Blant de som fullførte var det trekning av premier og jeg var så heldig å vinne en vottepakke. Jeg fikk 2 nøster Rauma Gammelserie og et mønster som heter Denver. Jeg er allerede i gang med dem   But I have not stopped knitting!! In 2013 I was joining the Projo's mitten knitalong and knit a pair of mittens or wristwarmers of the month. There were 78 people who completed all months,  total there was knitted  2,226  pair of mittens over the year! Among those who completed it was the draw of prizes and I was lucky  to win a mitten package. I got 2 skeins Rauma Old Series and a pattern called Denver. I'm already working on them. 


Jeg har også strikket to par barnesokker, størrelsen vet jeg ikke helt. Det er så lenge siden jeg hadde nærkontakt med små barneføtter.  De skal sendes til en dame som via Projo  har oppfordret til å strikke til en hjelpesending til fattige barn i Ukraina. Hun skal være med stiftelsen KPK-Ukraina i mars. Det første paret er strikket av rester av Silja, derfor ble de tofarget. Pinner 2,5. Mønsteret er Vilje og fra Bitta Mikkelborgs bok.
I also knitted two pairs of children's socks, size, I'm not sure. It's been so long since I had close contact with small children's feet. They shall be sent to a lady who via Projo has called for help to knit for poor children in Ukraine. She will go with the foundation KPK-Ukraine in March. The first pair is knitted with Silja, needles 2.5.   They are called Vilje and are from Bitta Mikkelborg's book.    


Neste par ut er Vakre Noah, også de fra Bittas bok. De er strikket i Sterk på pinner 2,5.
Next it is Beautiful Noah, even those from Bitta's book. The yarn is Sterk, needles 2.5


I dag var det litt sol etter uker med regn og gråvær! Da fikk vi denne flotte stripete solnedgangen!
Today we got some sun after weeks with rain and cloudy weather! Then we got this beautiful striped sunset!  

8 kommentarer:

  1. Mye fint her i dag! Så heldig du var som vant vottepakke! Tror de kommer til å bli fine. Flott at du strikker til kalde, små barneføtter!

    God lørdag til deg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Hei Marit, jeg hadde strikkt i fjør min første mønstervotter. Og nå jeg mener jeg blir en stor vottervenner.
    Jeg hadde begynt akkutat også. Din mønsteret er veldig fint. Jeg er spennende. Hva er din prosjekt med votter.
    Fine sytøy du laget også.
    God helg deg. Klem fra Viola.

    SvarSlett
  3. That's a beautiful sunset, Marit. My goodness you have been very busy with your stitching and all that lovely knitting!

    SvarSlett
  4. I think we're twins - just in a different country :). I am starting to sew this year - I'm hoping to make some log cabin squares this month. And of course, I want to make some socks for my friends this year. I thought if I started now I *might* be done by next Christmas! :)

    SvarSlett
  5. Gratulerer med seieren, og den fine gevinsten! Alltid moro å vinne!
    Løperen du syr blir kjempelekker! Du er så flink!!
    Ønsker deg en fin kommende uke. Klem :)

    SvarSlett
  6. Gratulerer med seieren, og den fine gevinsten! Alltid moro å vinne!
    Løperen du syr blir kjempelekker! Du er så flink!!
    Ønsker deg en fin kommende uke. Klem :)

    SvarSlett
  7. Your projects are all just wonderful! :) I love seeing what you are making.

    All the best from Port Canaveral,
    Lois

    SvarSlett
  8. Det løperen var nydelig.
    Har lyst til å sy mer. Håper jeg kommer i gang med det igjen snart.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.