mandag 23. desember 2013

GOD JUL / MERRY CHRISTMAS


JEG VIL ØNSKE ALLE MINE BLOGGVENNER EN GOD OG VELSIGNET JUL! I WILL WISH ALL MY BLOGGING FRIENDS A HAPPY AND BLESSED CHRISTMAS!

Juletreet er pyntet og alle tre guttene er hjemme, så nå er det klart for julefeiring. Julen er tiden for barnlig glede og guttene spiller Playstation :) The Christmas tree is ready and all our three boys are home, so now we are ready for Christmas. Christmas is time for childlike joy and the boys are playing Playstation :)

Og jeg kan sette meg ned og strikke litt! And I can sit down to knit! 

Jeg tror jeg skal rekke å få ferdig desembervottene i vottealongen - Vinterland. I think I'm going to get the December mittens in the knit along finished - Winterland.

Legg merke til puta, den satt jeg og broderte på ved sykesengen til mannen min på sykehuset i slutten av november 2006. "Alle hjerter kommer hjem til jul". Han hadde hatt en alvorlig  hjertesvikt og jeg visste ikke om jeg ville få ham hjem igjen  i det hele tatt. Det var tilfeldig at jeg holdt på med det broderiet akkurat da, men det kom jo til å bety noe helt spesielt for meg. For jeg fikk ham hjem til jul!  Og nå har det gått 7 år og vi kan fremdeles glede oss over hver dag sammen, både jul og hverdagene!  Notice the pillow,  I was  embroidering it  by my husband's bed  in the hospital in late November 2006. "All hearts come home for Christmas". He had a severe heart disease and I did not know if I would get him back home at all. It was by chance that I was doing this embroidery right then, but it got  to mean something special to me. Cause I got him home for Christmas! And now it has been seven years and we can still enjoy Christmas and every day together!


10 kommentarer:

  1. Så spesielt og rørende med den puta!
    Og så godt det gikk så fint! Ønsker dere mange julefeiringer sammen enda! Og for denne julen ønsker jeg den blir velsignet og fredfull for dere alle! Alt godt for det nye året! Håper på god bloggkontakt da også. Ha det riktig godt! Klem.
    -Margit-

    SvarSlett
  2. Riktig god jul til deg og dine!
    Her er også alle samlet i stua - og nå spiser vi opp den nybakte julekaka og lader opp julestemningen :-)

    SvarSlett
  3. Tusen takk for hilsen i bloggen min! Ønsker deg ei velsigna julehøytid og et riktig godt nytt år!

    SvarSlett
  4. Så flott at dere alle er samlet! God jul!

    SvarSlett
  5. Ahhh storfin juletre!!! Sønn min pynter juletre oss nå - vi pynter 24. om morgenen og jeg lage mat potetersalat. Vi spiser om kvelden med pølser. Jul begynner ettermiddag med ro og fred og hele familien er sammen. God jul deg og dine.
    Juleklem fra Viola.

    SvarSlett
  6. Her har vi nettopp sett Askepott,
    og pinnekjøttet skal nå settes på kok.
    Ønsker deg og dine ei velsignet god julehøytid :)

    SvarSlett
  7. Merry Christmas to you and yours! :)

    We truly enjoyed our Julerib. We were a little early with it last Friday because we are going South tomorrow to go back on board the ship for another ten weeks.

    Warm Christmas Hugs!

    Lois

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.