fredag 13. september 2013

Veske, sokker, klut og votter / Bag, socks, dishcloth and mittens

Endelig ble det litt mer enn strikking i blogginnlegget. Jeg har sydd enda en av AnnAKas vesker modell Mathildes sommerveske. Jeg trodde ikke jeg skulle sy flere av disse nå, men dette er altså nummer 12 !  Det ser ikke ut som jeg klarer å komme meg over til noe annet mønster :)
At last something else than knitting in my blog post. I have made one more of AnnAKa's bags, pattern Mathilde's summerbag. I didn't think I should make more of them, this is number 12! It looks like I can't move on to any new pattern :) 



Ryggesokkene  er ferdige også. De er strikket i Smart, kanskje ikke helt smart - siden det ikke er forsterket som sokkegarn. Men det var to nøster jeg har hatt liggende lenge, kjøpt på salg engang... Så nå har jeg ihvertfall fått brukt dem! Jeg er ikke helt begeistra for flerfarget garn som gir så rotete mønster. Men dette synes jeg nesten ble litt morsomt. Og mønsteret er Ryggesocks av Bitta Mikkelborg, det kan lastes ned gratis  på Ravelry. The Ryggesocks are finished too. I have knitted them in Smart, maybe not too smart, as it is not sock yarn. But I had  two balls  bought on sale long time ago.  So now I've at least gotten used them! I'm not really enthusiastic about  multicolored yarn that gives so messy pattern. But this I think  was  a little funny. And the pattern is Ryggesocks of Bitta Mikkelborg, it's free for downloading on Ravelry.


Ut i det blå kluten som vi fikk mønster til på turen, har jeg også fått ferdig. Den er strikka i Tuva på pinner 3. Den har allerede vært i bruk, og det er jo koselig med en oppvaskklut som minner om den fine turen :)
The Out in the blue cloth that we got the pattern for on the trip, have also been done. It is knitted in Tuva on needles 3. It has already been in use, and it's nice with a dishcloth that gives memoriesof the nice trip :)



Og enda et par av vottene som skal til Misjonsmessa i november. Strikket i PT2 på pinner 3. And one more pair of the mittens that shall be sold on the Missionfair in November. Yarn - PT2, needles 3.

3 kommentarer:

  1. Ja her er det produktivitet.
    Den veska er jo bare flott da.
    Koselig med roser på.
    Dem kluten ble fin. Godt å ha noe
    fint å bruke på kjøkkenet også.
    Her er det full fart på loppa om
    dagene. I går var jeg først på markedet, så en tur hos noen som
    hadde et helt hus som skulle
    tømmes. I dag skal det være
    bondemarked i landsbyen, og
    selve markedsplassen ligger rett
    ved loppemarkedet vårt, så da
    skal vi steke vafler og ha litt
    ekstra tilbud på loppa.
    Håper det kan gi ekstra mye penger
    i kassen. Det trengs.
    Ønsker deg en velsignet god helg :)

    SvarSlett
  2. Masse fint du har strikket, Marit!
    Vottene var veldig stilige!

    SvarSlett
  3. Ja storfin du har strikket.
    Favoritt min er kluten og votter naturligvis :-) Jeg leser i blogg
    gang på gang selv strikke kluten er
    allerede i bruk... kanskje jeg bruker
    også?
    Ha en riktig fin dag Marit.
    Hilsen kommer til deg fra Viola.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.