fredag 7. juni 2013

Et lite livstegn/ A little sign of life

Det har ikke vært noen ferdige produkter å vise fram i det siste, så da har det heller ikke blitt noe blogging. Hagen krever sitt på denne tiden. Men det strikkes jevnt og trutt innimellom hagearbeid. Jeg har strikket opp til ermene på alpakkajakka jeg holder på med som langtidsprosjekt, og jeg strikker nå på ermene. Prøver å strikke dem paralellt.
Men så er det jo juni og tid for junivotter i vottealongen. Jeg har begynt på Florisse Mittens designet av Bitta Mikkelborg. Fargen på bildet er helt feil, det er egentlig lilla!
 There has not been any finished products to show off  and then there has not been  any blogging. There is much to do in the garden at this time of year. But I am knitting  in between gardening. I have been knitting up to the sleeves on the alpaca jacket I'm working on as a long-term project, and I knit at the sleeves. Trying to knit them parallel.

But now  it's June and time for June mittens in the mittens knit-along. I have started to knit Florisse  Mittens designed by Bitta Mikkelborg.  The color on the picture is wrong, it should be purple!


Og så har jeg fått flott garngave fra min brevvenninne Donna i Ohio. Nydelig alpakka/bambusgarn. Det er så deilig og mykt så det blir nok til noe til å ha rundt halsen.  And I  have got a great yarn gift from my pen friend Donna in Ohio.It is alpacka  and bamboo. It is so lovely and soft so I think I will use it for something to wear around the neck.  


I forbindelse med hagearbeid og rydding har det også blitt noen turer på fyllinga. Og da reddet jeg livet til denne lille skatten! Den sto så pent ved siden av kontaineren for ikke brennbart materiale, var nok noen som ikke hadde hjerte til å kaste den og håpet noen ville ta den med seg. På stemplet under står det Tonquin by Myott. Made in Staffordshire England.  Jeg søkte litt på nettet, og på Replacements fant jeg et bilde av en akkurat maken, den var til salgs for 65$. Et annet sted leste jeg at denne serien ble produsert rundt 1982, så ikke så veldig gammel. Det viktigste var at jeg synes den var veldig søt :) In connection with gardening and clearing up I have also been a few trips to the dump. And then I saved the life of this little treasure. It was so nicely placed beside the container of non-combustible material, was probably someone who did not have the heart to throw it, hoping someone would take it.   The stamp under says Tonquin by Myott . Made in Staffordshire England. I searched the web, and at Replacements I found a picture of one just like this, it was  for sale  for $ 65. Another place I read that they were produced around 1982, so it is not so very old. The most important is that I thought it was very cute :)

2 kommentarer:

  1. You are a very busy lady! I love the gifts from Ohio (where we live). The buckeye candy is wonderful - I hope you get a chance to try it.

    Your little piece of china is quite pretty! What a find!

    SvarSlett
  2. Hilsen sender deg Viola. Så søt kanne du har funnet. Og jeg er veldig interessert med din ny votter:-)
    Jeg har masse arbeid nå og jeg må ankomme først... det var så veldig fin i ferie. Jeg ønsker deg storfin sol-dager og glede med arbeid i hagen.
    Klem fra Viola.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.