lørdag 16. mars 2013

Selbuvotter og Quiltedrømmer / Selbu mittens and Quilting dreams

 I Projos vottealong var mønsteret for Mars vottene Selbuvotter. Vottealongen på Facebook har blitt veldig populær. De måtte sette grense for nye medlemmer nå, da 800 medlemmer var nådd! Det ser ut til at Norge blir godt forsynt med håndstrikkede votter!Jeg har strikket dette mønsteret fra Hifa, det heter Rosevotter. Jeg strikka dem i Silja. Mansjetten strikka jeg med pinner 3, og selve votten med 2,5. Mansjetten var enkel å strikke og gjør at det blir veldig dekorativt. For at det skal være Selbuvotter skal det vel være åttebladsroser, utenom det er det jo mange varianter.
In Proj'so mitten knit along the pattern for March mittens was Selbuvotter. The knitalong at Facebook has become very popular. They had reached 800 members now and had to set limits for new members. It looks like Norway will be well supplied with hand-knitted mittens! I have knit this pattern from Hifa, it's called Rose Mittens. I knitted them in Silja. I knitted cuff with needles 3 and the  mitten with 2.5. The cuff was easy to knit and makes it very decorative. To be called Selbuvotter I think there should be this kind of rose with eight leaves, except for  that there is  many varieties.


QUILTEDRØMMER
Denne helga har Norsk Quilteforbund årsmøte på Quality hotell i Sarpsborg. Jeg er ikke medlem der, men det var åpent for besøkende på utstillingen og butikkene. Så jeg tok meg en tur, og fikk nesten sjokk da jeg kom inn og så alle de butikkene som deltok, 18 Quiltebutikker med all verdens vakre stoffer og modeller! Så jeg gikk rundt i "stoffrus"! Som en drøm å gå rundt å titte, jeg har aldri sett så mange stoffer på en gang.  Det var vanskelig å ikke kjøpe alt en hadde lyst på, men lommeboka satte grensene der. This weekend Norwegian Quilteforbund  has their annual meeting at Quality Hotel Sarpsborg. I'm not a member, but it was open for visitors at the exhibition and shops. So I took a trip and almost got a shock when I came in and saw all the stores that participated, 18 quiltshop with all the beautiful fabrics and patterns! It was like a dream to walk around to look. It was hard not to buy everything I wanted , but my wallet put limits there.
Disse bildene gir jo bare et lite glimt . These pictures just give a small idea of it all. 

Men noe kjøpte jeg :) But I bought something :)

Jeg falt helt for dette veggbildet. I fell in love with this wallhanging.

Se de nydelige stoffene!  Look at those beautiful fabrics!
Jeg fikk også masse inspirasjon. Og for meg som er glad i å sy vesker, var det morsomt å legge merke til at her gikk de fleste med selvsydde vesker :)
I also got a lot of inspiration. And for me, who loves to sew bags, it was amusing to see that here had almost all self-made bags  :) 

9 kommentarer:

  1. Imponert over kor kreative folk er!

    God helg :-)

    SvarSlett
  2. Fine votter du har strikket,og ja her var det masse fint å se. Skikkelig til å bli imponert av alt som er sydd her.
    Klem

    SvarSlett
  3. What a wonderful place to visit! :) I would have had to buy something, too.

    SvarSlett
  4. Selbuvotter er flotte.
    Ja det var litt av en fristelse å gå der kan jeg tenke meg. Ikke lett å la vær å kjøpe noe med så mye flott rundt seg.
    Du kommer nok til å få laget noe fint av dette.
    Ønsker deg en velsignet god søndag :)

    SvarSlett
  5. Fine vottar. Kanskje eg skal strikke desse eg og. Eg valgte babyselbu for mars eg, små vottar raskare ferdig :) Gledar meg til neste mønster. Quilting er ikkje noko for meg, men fy kor masse fint.

    SvarSlett
  6. Kjempefine votter! Og så moro at så mange har hevet seg på alongen. Men jeg må jo stille meg spørsmålet hva man skal med så mange vottepar, hvis man ikke skal selge :)
    Så gøy det må ha vært på Quality... hadde jeg visst om de kunne jeg hatt moro av å titte innom jeg også :)

    SvarSlett
  7. Nydelige selbuvottar!!!
    Og så mykje flott quiltesaker..supert.

    SvarSlett
  8. Ja utstilling med salg og så deilig dinger - det er en fristelse.
    Sikker herlige dag for deg.
    Deilig uke ønsker jeg.

    SvarSlett
  9. My goodness, all those lovely quilts on display...amazing! We are across the world from each other Marit, but we both have bought Gail Pan patterns/kits. I've just bought a little redwork pincushion pattern of hers for another swap that I've signed up for.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.