fredag 15. februar 2013

STRIPELEIK


Februarvottene i Projos vottealong er ferdige. De heter Stripeleik og mønsteret kan du finne på bloggen til designeren Marianne Nesse. Jeg har strikket dem på pinner 2,5 i Rauma Finullgarn, sort og lys grått. Jeg har tovet dem lett. Morsomme å strikke da jeg først kom inn i det. Vi kunne velge mellom to mønstre, men det garnet jeg hadde syntes jeg passet best til dette mønsteret. Kanskje jeg strikker det andre paret senere.
The February mittens in the Projo mitten along is finished. They are called Stripeleik (Stripe Game) and pattern can be found at the blog of designer Marianne Nesse, also in English. I knitted them on needles 2.5 in Rauma Finullgarn, black and light gray. I felted them easily. Fun to knit when I first got into it. We could choose between two patterns, but the yarn I had, I  thought  was best suited for this pattern. Maybe I knit the other pair later.


10 kommentarer:

  1. Så fine, skulle ønske jeg kunne strikke :)

    God helg og klem til deg!

    SvarSlett
  2. Fine votter! Så smart å tove dem. De ser både myke og varme ut.

    Riktig god helg!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Votter er veldig fin og sikkert herlig varm også. Tusen takk for link til oppskrift. Ha deilig helg. Hilsen Viola

    SvarSlett
  4. Kjempefine. Kor flink du er.
    Klem

    SvarSlett
  5. Så flotte votter.
    Sikkert varme og gode.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  6. De ble kjempelekre, Marit!
    God helg! Klem :)

    SvarSlett
  7. Ja der er du ferdig med februarvotten! Klart du ble ferdig, du er som en maskin, som produserer og produserer! Veldig spesiell og fine ble de! Deilig når de er litt tovet, eller tøvd, som vi, fra gammelt av, sier.
    Ha det godt, Marit, og fortsatt god helg! -Margit-

    SvarSlett
  8. Ååå disse vottene er så fine :) klem fra beth

    SvarSlett
  9. Denne kommentaren har blitt fjernet av en bloggadministrator.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.