lørdag 23. februar 2013

KAOS I STRIKKEKURVEN / CHAOS IN MY KNITTING BASKET

Jeg liker best å bare ha et strikketøy av gangen og gjøre det ferdig. Men hvis det er et mønster som krever konsentrasjon, har jeg som oftest et enklere ved siden av. Men nå hadde jeg mistet helt oversikten og det var blitt kaos i strikkekurven. Ikke nok med at det var blitt mange påbegynte strikketøy, nøstene hadde også surret seg sammen. Så igår var det bare å sette igang å få orden på sakene. I prefer to just have one knitting at time and finish it. But if there is a pattern that requires concentration, I usually also have one simpler.  But now I had completely lost all listing and there had been chaos in the knitting basket. Not only  that there were many started knittings, the  yarn had also tangled  together. So yesterday I just had  to get started to tidy up. 


Det ble fem strikketøy da jeg fikk ordnet dem. Votter jeg skal strikke til misjonsmessa før jul. En påbegynt Marius pulsvarmer i alpakka. Nesten ferdige pulsvarmere i Silja garn, de stoppet opp for jeg gikk tom for blått garn. Det var derfor jeg begynte på den i alpakka :) Vinterland votter med et mønster som krever dyp konsentrasjon, noe jeg har hatt lite av i det siste. Og en påbegynt vrangbord til en jakke i alpakka. Nå ligger alle prosjektene i hver sin pose. There were five projects when I had arranged them. Mittens to knit for the mission fair before Christmas. A started Marius wristwarmer in alpaca.  Almost finished wristwarmers in Silja yarn, they stopped because I ran out of blue yarn. That's why I started the one in alpaca :) Winterland mittens with a pattern that requires deep concentration, something I have had little of in the past. And a started  rib for a jacket ​​of alpaca. Now I have put each project in each bag.

I dag fikk jeg kjøpt mer blått Silja, så nå er de pulsvarmerne er ferdige. Silja garn på pinner 2,5. Mønster fra Mariusboken. Hmmm.... jeg har en følelse av at dette blir et votte/pulsvarmer år :) Today I bought more blue Silja yarn, so now those wrist warmers are finished. Silja  on needles 2.5. Pattern from Marius Book. Hmmm.....I got a feeling that this will be a mittens/wristwarmer year :)
Og i disse glade VM-tider med medaljer som perler på en snor, ble også en pulsvarmer i alpakka strikket ferdig. I rødt, hvitt og blått, det passer jo bra :) Hurra for de norske skijentene og guttene!! And in theese happy times of  Ski World Championship with  medals to Norway as a string of pearls, was also a wristwarmer of alpaca  done. In red, white and blue, it fits in well :) Cheers to the Norwegian skigirls and the skiboys!

For noen dager siden hadde vi en liten handletur over Svenskegrensa. På hjemveien kjørte vi om den gamle Svinesundbrua. Some days ago we had a little shopping trip toSweden. On our way home we drove by the old Svinesund bridge.
Det var nydelig vær så vi stoppet og gikk tur ut på brua. The weather was beautiful and we stopped for a walk on the bridge. 

Og her er den nye Svinesundbrua sett fra den gamle. And here is the new Svinesund bridge seen from the old bridge.

7 kommentarer:

  1. oj då! Så brukar det av och til även se ut i min stickkorg. Men när du fick reda det upp, såg det ju väldigt fint ut.
    //jonna d

    SvarSlett
  2. I remember doing some shopping in Sweden when we were still in Norway. There are such price differences that the family made regular trips to Sweden. ;) I believe the Svinesund bridge was opened since we have been there, though. It has been nearly ten years since we have been in Norway.

    I understand the "multiple projects" situation. I, too, keep an easy project or two going when I have a more complicated one. It's easy to take a break that way without stopping all together. I use tote bags to separate my projects. It seems canvas tote bags are free from many places and I have collected quite a few of them.

    I love seeing what you are making. :)

    Wonderful post. I have enjoyed it. :)

    Hugs,
    Lois in very cold Cincinnati, USA

    SvarSlett
  3. Ser kjent ut dette ja!

    Vinterland-vottene ser så fine ut!!Gleder meg til å se sluttresultatet!

    SvarSlett
  4. Mykje spennande og fin strikk du held på med :)

    SvarSlett
  5. Kjenner igjen slike strikkekurver ja! Men jeg har ikke bare en - til familiens store fortvilelse! Flotte Marius-pulsvarmere; de frister å strikke!
    Iddefjorden i flott vintersol; vi har det pent her i Østfold :)Du er flink til å ta bilder!
    God søndag!

    SvarSlett
  6. Her var det mye spennende på gang i strikkekorga! Flotte pulsvarmere! Og nydelige bilder fra Østfold!

    Ønsker deg ei ny, fin uke!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  7. Ja Marit sånn er det. Mange strikkegreier i arbeid. Og jeg ser
    Marius og gleder meg. Jeg har også!!
    Vinterlandvottene ser spennende ut.
    Nest uke 27.2. begynner i Oslo Holmenkollen skiskyting - verden-cup - herlig. Jeg vil se det. Favoritt er Emil Hegle Svendsen og Tora
    Berger.
    Men det er mange interessante sportsmann også enda. Glede med strikke for deg. Deilig uke ønsker Viola.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.