søndag 30. september 2012

Siste dag i september / Last day of September


Det har vært travle dager i det siste så det har blitt lite blogging. Jeg har gjort ferdig et sjal. Mønsteret er fra Drops Design og heter Strawberry and Cream, men det navnet passer ikke så godt med fargene jeg har strikket det i :)  Mitt er strikket med mørk grå  Alpaca Bouclé og sort Cotton Viscose, begge fra Drops. Pinner 5.  Dette blir nok en julegave. Deilig og mykt.
It's been busy days lately so there has been little blogging. I have finished a shawl. The pattern is from Drops Design and named Strawberry and Cream, but the name did not fit so well with the colors I've knitted it in :) Mine is knit with dark gray Alpaca Bouclé and  black Cotton Viscose , both from Drops. Needles 5 This will probably be a Christmas present. Soft and nice. Most of the Drops Designs are also in English so the link is to the English pattern. 




Og sokken jeg viste i forrige innlegg har fått sin partner, så nå kan eldste sønn holde seg god og varm på bena neste gang han kommer hjem. Vi har gammelt hus med kalde gulv så varme sokker kommer godt med. And the sock I showed in my last post has got  its partner, so now oldest son can stay nice and warm on his feet the next time he comes home. We have an old house with cold floors so warm socks are welcome. 


I dag er det siste dag i September og vi har hatt en flott tur, til Øketangen denne gangen. Det blir mer og mer høstfarger nå. Og nå står fårikålen og putrer på plata, og jeg bakte eplekake igår, så det blir  skikkelig høstkos!  Today is the last day of September and we had a great trip, to Øketangen this time. It becomes more and more fall colors. And now the "Fårikål",  it is Lamb and cabbage, is cooking. It is  a typical Norwegien  fall dinner, and I baked apple cake yesterday, so it will be a really nice  fall day! 









5 kommentarer:

  1. Looks like a warm pair of socks and lovely shawl. :) We've had lamb and cabbage here, too. Oh, so good! :)

    It's a beautiful Fall, isn't it.

    Hugs,
    Lois

    SvarSlett
  2. JA det hørtes virkelig herlig ut.
    Først en flott høsttur, så fårikål og eplekake. Da er det virkelig høst. Og det må en vel vedgå at det er nå som vi kommer til oktober.
    Godt med et sjal og ullsokker nå. Sitter egentlig her og er litt småkald. Men skal i seng, så jeg skal ikke hente meg noe sjal og ullsokker nå.
    Ønsker deg en herlig oktobermåned :)

    SvarSlett
  3. Flott sjal og fine naturbilder.
    Klem

    SvarSlett
  4. Hei.Tusen takk for kjempehyggelig kommentar på bloggen min.Koselig å være tilbake.Kjempefint sjal og sokker.Nydelige bilder.Nydelig nå på høsten med nydelige farger.Ønsker deg en riktig fin helg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett
  5. Hei igjen Marit.Har nå laget meg ny blogg så nå har jeg ny bloggadresse www.bodilh.blogspot.no Du er hjertelig velkommen til min nye blogg.Klem fra Bodil.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.