torsdag 20. oktober 2011

Clothilde sjal og høsttur til sjøen/ Clothilde shawl and autumn trip to the sea.


Det har vært litt hektisk i det siste så jeg har ikke fått satt meg ned og blogget. Og i morgen er det allerede fredag igjen, skjønner ikke hvor tida blir av! For over en uke siden ble jeg ferdig med mitt nye Clothilde sjal, og dette skal  jeg ha selv! Det er strikket i Malabrigo sock i farge Caribeno. Jeg falt helt for den fargen da jeg så den første gang og ville strikke meg et sjal av den. Men så var det  fler som likte den fargen så jeg har strikka tre sjal i farge Caribeno, men alle har jeg gitt bort :) Nå var det min tur!
 It has been busy days lately so I have not got time for blogging. And tomorrow it  is already Friday again, I do not understand how fast the time is going! For over a week ago I finished my new Clothilde shawl, which I have knitted for myself! It is knit in Malabrigo sock in color Caribeno. I totally fell for that color when I saw it the first time and wanted to knit me a shawl from it. But then there were more who liked the color so I have knitted three shawls  in the color Caribeno, but all I've given away :) Now it was my turn!
 

Det har vært nydelig høstvær noen dager nå. I går var vi en tur på Dusa, ved sjøen. Det merkes på temperaturen at det er høst, men når en kler seg etter det kan en nyte en fantastisk frisk og god luft nå.
It has been lovely autumn weather a few days now. Yesterday we went on Dusa, by the sea. We can feel by the temperature that it is  autumn . But when we dress for it we can enjoy a wonderful fresh and cool air now.




















Noen liker å fiske....
Some like fishing....



Og noen liker å strikke....
And some like knitting....


Hva som er på pinnene kommer i neste blogginnlegg!
What is on the knitting needles will come in next blog post!

11 kommentarer:

  1. Vakkert sjal, som du sannelig fortjener å ha selv! Så fine høstbilder du har tatt! Og så det av berget og fiskeren, Så flott!
    Srtikketøyet ser spennende ut, så det gleder jeg meg til å se mer av! Flotte farger. -Margit-

    SvarSlett
  2. Nydelig sjal i et nydelig garn. Jeg bare elsker Malabrigo garnet. Høsten kan være veldig vakker noe vi ser av dine bilder :-)

    SvarSlett
  3. Ja noen ganger må en jo beholde sjalet selv, helt enig :-) Spennende prosjekt du holder på med!

    SvarSlett
  4. Nydelig sjal! Deilig å være ute på tur, høsten er vakker syns jeg :) God helg!

    SvarSlett
  5. Nyydelig sjal i en flott farge :-) Flotte høstbilder ! Og herlige farger på prosjektet ditt. Ha en flott helg!

    SvarSlett
  6. Nydelig sjal - flott farge. Må prøve dette garnet snart rett og slett. Fine bilder også :O)

    SvarSlett
  7. Nydelig sjal du har strikka:)tusen takk for komentaren i bloggen min:)God helg til deg:)

    SvarSlett
  8. Hi Marit! I was checking to see if you are on Facebook and found your blog. Your knitting is beautiful! You are very talented. I knit with a group of friends, but have a lot to learn. I think of you often and hope that you and your family are doing well. I'm glad I found your blog and will check back often for your updates.

    Love from your friend in Alabama (USA),

    Kathy Byrd

    SvarSlett
  9. Så nydelig sjalet ditt ble! Virkelig nydelige farger i det garnet også :)
    Og så mange flotte naturbilder!!!

    SvarSlett
  10. Ja, det antisklipulveret vi brukte fra Jotun er genialt. Bruk en vannbasert lakk og bland i pulveret og mal på kvelden så er det tørt når du våkner om morgenen. Lykke til!

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.