torsdag 31. mars 2011

Sjal av Estlandsgarn / Shawl of Yarn from Estonia

Dette  sjalet har  det fine navnet Age of Brass and Steam Kerchief! Mønsteret finner du hos Orange Flower. Det var raskt og enkelt å strikke, jeg brukte pinner 4.
This  shawl has the  name Age of Brass and Steam Kerchief! The pattern can be found at Orange Flower. It was easy to knit, I used needles 4.

Jeg har tidligere vist bilde av det fine garnet jeg fikk av sønnene våre da de hadde vært på ferie i Estland.
Jeg planla raskt å strikke et sjal av det røde og sorte, men det har ikke blitt noe før nå. Det blir spennende hva jeg bestemmer meg for med det andre nøstet. Jeg har en egen stor pose hvor alt det ekstra fine garnet mitt ligger, garn jeg har kjøpt bare fordi det var så fint og fristende eller garn jeg har fått. Så ligger det der og godgjør seg til jeg finner akkurat den rette oppskriften.
I have earlier shown pictures of the nice yarn I got from our sons when they had been on holiday in Estonia. I planned quick to knit a shawl of the red and black, but it has not been done until now. It will be exciting to see what I decide to make from the other ball. I have a big bag where I keep all my finest yarn , yarn I've bought just because it was so nice and tempting, or yarn I have got from someone. There the yarn is  until I find just the right pattern for it.

6 kommentarer:

  1. Så fint det ble. Har du brukt kun et nøste på det sjalet?
    Har jo noen nster liggende jeg også.Regner med at det er Teksrena?

    SvarSlett
  2. The shawl is very lovely.

    We loved Estonia. The yarns and the beautiful knits were not only beautiful, but very reasonably priced.

    SvarSlett
  3. Flott sjal.
    Jeg har det slik med stoffer som du har med garn. Noen ganger må jeg bare kjøpe fordi det er så flott. Likte veldig godt det som var laget av redesign. Jeg bruker og som regel bare "gamle" stoffer.
    Kjøper jeg nye stoffer må jeg jo vaske dei først, hehe.
    Ønsker deg ei herlig helg :)

    SvarSlett
  4. Kjempefint! Ja er en først garnelsker så blir det fort noen ekstranøster! Det ser jeg på min strikkeglade datter! -Margit-

    SvarSlett
  5. Nydeleg sjal. Har hatt så lyst å strikke eit slikt sjal, men er redd for at eg kjem til for kort når det gjeld den engelske strikketerminologien. Eg har såvidt sett på oppskriftene, men det ser så komplisert ut at eg har berre lagt det vekk.

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.