mandag 7. mars 2011

Æ - Ø - Å

Det har kommet til slutten på alfabetet i Strikkeverdenens ABC.
På bokstaven Æ var det ikke lett å finne på noe, så da måtte fantasien brukes. Løsningen ble å bruke dialektutale. Derfor ble det en Æljklut! Strikket i Tuva på pinner 4. Mønsteret kan kjøpes hos Knitwits Heaven, der heter det Moose.
The end of the alphabet is reached in the "Knitting world's ABC". The letter Æ was not easy and we had to use a little fantasy and used a dialect word for moose, "Ælj". I made an Ælj  cloth!  Knitted with Tuva cotton, needles 4. The pattern, Moose, can be bought at Knitwits Heaven

Ørevarmer var jo et enkelt valg på Ø. Disse er strikket i dobbel Eskimo på pinner 9. Mønsteret finner du hos Drops.
"Øre" - Ear warmers was an easy choice on Ø. Knitted with dubbel Eskimo, needles 9. Pattern at Drops

Jeg hadde ingen ide om hva jeg skulle lage på Å, men Strikke-Eos tipset om et mønster som het Åremössan. Jeg hadde et nøste garn jeg kjøpte på impuls en eller annen gang som passet. Candy strikket på pinner 9. Veldig enkel å strikke!
I had no idea about what to make on Å. But thanks to Strikke-Eos I found a Swedish pattern for a hat called Åremössan. I had some yarn called Candy, and knitted on needles 9. Very easy to make! 

4 kommentarer:

  1. Dette løste du på en flott måte! Så fin den "æljkluten" ser ut!
    Ser også på dompappen du har laget! Så flott den ble! Sauen også! Ser så vanskelig ut det der. Jeg vant nylig et flott troll på en av bloggene, var nålefiltet over det hele!
    -Margit-

    SvarSlett
  2. Ikke lett å finne noe på alle bokstaver. Men dette klarte du jo bra.
    Ønsker deg ei herlig uke :)

    SvarSlett

Thank you all for commenting! If you are an anonymous commenter please sign with your name. Takk for alle kommentarer! Hvis du er anonym kommentator så vil jeg gjerne at du skriver navnet ditt.