søndag 11. januar 2009

Snømann underveis / Snowman on the way


Av eldste sønn fikk jeg quiltekalender til jul ( smart å skrive ønskeliste med link til nettbutikk:)) Der er det mønster til en quilteblokk hver dag. Nå var det denne snømannblokken. I kalenderen var det laget et stort teppe med disse blokkene og Nine Patch blokker. Jeg har tenkt å lage en vinterløper med et snømannmotiv i hver ende og  Nine Patch imellom. For en stund siden forelsket jeg meg i og kjøpte en pakke med Benartex vinterstoffer , her er noen av dem. Vet ikke enda hvilke jeg kommer til å bruke, om jeg skal holde meg helt til blånyansene, eller om jeg skal legge til en stripe med "strikkestoffet". 

From my oldest son I got a Quilting calendar for Christmas (clever to write wishinglist with link to on-line shop :)) There is a pattern for one quilting block each day. Now it was this snowman block. In the calendar they had made a quilt with snowman blocks and Nine Patch blocks. My plan is to make a winter tablerunner with a snowman block in each end and Nine Patch blocks in the middle. Some time ago I fell in love and bought a pack with Benartex winter fabrics, here are some of them. I don't know yet if I will stay with the blue colors or if I will add a stripe or so with the "knitting" fabric.   

Jeg fikk også disse to bøkene av mine to andre sønner, så det mangler ikke på inspirasjon! Dagen skulle bare hatt flere timer!

I also got these two books from my two other sons, so there is no lack of inspiration! More lack of time!

2 kommentarer:

chiara sa...

dear Marit, what nice and clever gifts you received from your sons! I think they are really good guys. Benartex fabrics are always very very warm and nice, I think your quilting table runner will be wonderful! I'd add a border with another color, maybe a light gray to recall the wondeful fabric with houses in the snow.
Hugs, my dear friend

Sonja sa...

Det var fine julegaver å få,heldig.Den snømannen var flott,gleder meg til å se den ferdig. Ser du er i full gang med strikking og quilting.
Helligdager er flott,men jammen er det mye gøy en kan gjøre i hverdagen også.